środa, 1 maja 2013

Człowiek orkiestra uczący na YouTube – czemu nie!


Jestem przekonany, że większość z was przynajmniej kojarzy ten program.


Polimaty – nazwa serii krótkich, popularnonaukowych filmików produkowanych głównie przez Radosława Kotarskiego, który przygotowuje scenariusz i koncept oraz prowadzi program. Filmiki trwają przeciętnie od ośmiu do dziesięciu minut, a tematyka "Polimatów" to: historia, medycyna, sztuka i psychologia. Aktualnie nadawany jest drugi sezon programu, od drugiego sezonu Polimatów kręcone są również "Polimaty Plus" – jeszcze krótsze (przeważnie trzy – czterominutowe) filmiki, w których prowadzący odpowiada na kilka zamieszczonych w komentarzach pytań dotyczących poprzedniego filmiku. 
Program ten to naprawdę bardzo fajna sprawa – skoro bardzo duża część młodzieży (na czele ze mną) spędza mnóstwo czasu bezmyślnie błądząc po YouTube'ie, czemu nie wrzucić czegoś wartościowego, w dodatku bardzo ciekawego w swojej prostej formie? A ilu dorosłych ludzi chętnie się dokształci w taki łatwy i przyjemny sposób! 
Program to same plusy: charyzmatyczny, bardzo sympatyczny z twarzy i sposobu bycia, niezwykle inteligentny i kulturalny (co widzę na nagraniach i wiem z informacji, które wyczytałem m. in. z wywiadu z panem Kotarskim) prowadzący, który z uśmiechem na twarzy sprzedaje nam same rzetelne, ważne dla tematu informacje w pigułce, przemycając drobne żarciki, które potrafią (przynajmniej mnie) rozbawić bardziej niż gagi niejednego kabaretu. Krótko mówiąc rewelacja, szczególnie, że „Polimaty” to program o czterech tematach, które interesują mnie najbardziej :3
Kadr z odcinka "Ze śmiercią na ty"
Odcinki (od kiedy jestem widzem) wychodzą regularnie, co tydzień: „Polimaty” we wtorki, a „Polimaty Plus” w niedzielę. Od niedawna, oprócz programu na YouTube, jest też dostępna storna polimaty.pl na której, oprócz uzupełnienia tematów z „Polimatów”, możemy znaleźć nieco szerszy zakres artykułów – znajdziemy tam teksty z właściwie każdej dziedziny, które wychodzą w znacznie szybszym tempie niż multimedialny program.
Tutaj znajdziecie link do kanału "Polimatów na YouTube'ie, a poniżej trzy z bardziej ciekawych według mnie odcinków (inne ciekawe odcinki, jak na przykład jeden z nowszych odcinków o pochodzeniu imion znajdziecie na kanale polimatów ^^): 



Dzięki temu odcinkowi i "Złodziejce Książek" przekonałem się do tematu II wojny światowej, który (mimo mojej miłości do historii) w ogóle nie był dla mnie ciekawym tematem.

Mam nadzieję, że choć trochę zachęciłem was do bliższemu przyjrzeniu się „Polimatom”, ponieważ naprawdę warto obejrzeć ten program – chociaż od czasu do czasu, bo wiedza naprawdę łatwo wchodzi do głowy ^^
Nie traćcie ciepła,
Majeranek =^.^=
PS Dziś o finał Ligi Mistrzów gra Bayern Monachium z FC Barceloną. Komu kibicujecie? :)    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz